Піар-кампанія Індустрії 4.0 – запрошення до партнерства
В липні Україна вперше представить національний стенд Індустрії 4.0 на виставці Hannover Messe (див. прес-реліз). В рамках виставки планується внутрішня інформаційна кампанія.
Головна її мета полягає в значному зростанні обізнаності цільових груп та їх залученні до питань розвитку Індустрії 4.0 в Україні, висвітлення позицій наших інноваторів та в цілому країни на міжнародній арені. Цією публікацією ми запрошуємо до партнерства медійні видання, а також наших профільних партнерів.
3 головні цільові групи кампанії
Цільовими аудиторіями для цієї піар-кампанії є наступні 3 групи стейкхолдерів
- Представники промислових хайтек секторів, – експортери: керівники організацій, що представляють середньо- та високотехнологічні сектори української економіки– ІТ та промислова автоматизація, різноманітні ххх-будування (машино, – приладо, – інші), ОПК, аерокосмічна галузь, комплексний інжирінинг та проектування, альтернативна енергетика, біофарма, тощо.
- Загально промислові круги – всі види інші промисловості, залежні сьогодні від питань інновацій та діджиталізації.
- Вітчизняні policy-makers – чиновники міністерств та регіональних адміністрацій, провідні економісти, бізнес-школи тощо
Комунікаційний контекст
Цей контекст в Україні визначається наступними факторами
- Слабка обізнаність головних стейкходерів про стан та позиції руху 4.0, його інноваторів. Особливо це стосується загальнопромислових секторів та їх керівників. Хоча деякі профільні асоціації та федерації (як ФРУ та УСПП) розпочали риторику про важливість зростання інновацій та діджиталізації в промисловості, рівень знань та розуміння керівниками в цих аспектах залишається низьким.
- Слабке опрацювання стратегічних засад щодо позиціонування українських компаній в ЄС. Тут очевидним є відсутність експортних стратегій (будь-яких), включно з такими від Індустрії 4.0. АППАУ та платформа Industry4Ukraine аргументують, що частиною таких загальнодержавних стратегій має бути цілісна концепція та стратегія інтеграції в глобальні ланцюжки цінності. В рамках кампанії така стратегія (драфт) буде представлена широкій громадськості від АППАУ.
- Розрізненість та слабка координація на рівні держави різних аспектів міжнародної співпраці та кооперації в сфері Індустрії 4.0, включно з позиціями в сфері цифрового та промислового розвитку, науково-технічної співпраці, смарт-спеціалізації та кластеризації. Інформаційна кампанія має прояснити ряд моментів та стан політик в названих державних стратегіях, й також залучити чиновників центральних та регіональних ОВВ до співпраці з рухом 4.0.
- Перегини в сторону не-промислових (В2С) стартапів та аутсоурсингових компаній, тоді як дуже мало освітлення в медіа позицій промислових інноваторів. Хоча промисловість та промислові хайтек генерують в Україні в рази більше ВВП, робочих місць, експортної виручки тощо – мас-медійні видання дуже мало розповідають про успіхи цих секторів. Й особливо в порівняння з ІТ-стартапами чи великими аутсоурсинговими компаніями, які де-факто, залишаються виручку на рахунках своїх материнських компаній.
- В Україні немає широкої професійної та експертної дискусії (-ій) по цілому ряду технологічних напрямів. Самі фахівці плутаються та не можуть ясно «розкласти по поличкам» чисельні питання розвитку за секторами ІІоТ, кібер-безпеки, AR/VR, безпілотного транспорту, адитивних технологій тощо. Завданням кампанії краща консолідація експертних груп навколо питань вироблення спільних пріоритетів та спільного порядку денного розвитку.
Ключові теми обговорень, комунікацій та залучення
В рамках головних тем гановерської виставки, та вироблення спільних положень стратегій експорту та інтернаціоналізації, кампанія буде залучати цільові аудиторії через якісний контент та його розповсюдження навколо так званих «ключових тем». Наразі їх є 6
- Загальна інформація про Індустрію 4.0, стан в Україні та закордоном, наших кращих інноваторів, їх виклики та успіхи, проблеми залучення промисловців тощо.
- “Ціна – Якість” інженерних талантів – як краще використати цю перевагу. Тема апелює до відсутності так званих «УТП» (унікальної торгової пропозиції) по цілому ряду хайтек напрямів. Крім своїх талантів, точніше співвідношення «ціни-якості» та їх кількості, Україна нічим особливим не виділяється на світовій мапі промислових хайтек. Згідно будь-яких світових рейтингів інновацій чи діджиталізації, чи по окремим сегментам – нам немає чим особливо хвалитись й ставити якісь особливі аргументи в основу експортних стратегій. Але навіть якщо дивитись тверезо, й брати за основу цей головний аргумент, то є чимало запитань щодо його використання. Однак справа «продавати мізки», що, головним чином, й робить сьогодні наша славетна ІТ-галузь, зовсім інша – мати розвинуті, ясні, та прогресивні (в сенсі переходу на продуктовий рівень) стратегії експорту та інтернаціоналізації.
- Якою є наша готовність до інтеграції в ЄС? – тема супер-важлива для широких кіл як інноваторів, так і громадськості. Чисельні звіти державних установ – наприклад, ось цей останній звіт про виконання Угоди про асоціацію в ЄС, – не дають ніяких конкретних «зачіпок», щоб бодай приблизно зрозуміти що ж відбувається в сфері інтеграції по цілому ряду промислових секторів, смарт-спеціалізації, кластеризації, діджиталізації тощо – по ряду дотичних до Індустрії 4.0 точок, і які повністю відображені в нашій стратегії Індустрії 4.0. Але питання тут не тільки про державний курс, є чимало запитань до самих керівників бізнесу, та їх готовності змінюватись.
- Ще одна важлива тема – «Як утримати та наростити наші таланти в Україні – а не просто “відпустити” їх в ЄС чи на глобальні ринки». Сьогодні очевидно, що будь-які системні політики утримання ресурсів в Україні, за виключенням, можливо ІТ-галузі – в нас відсутні. «Пилесос» кадрів, який включається цього року в Німеччині, очевидно, буде висмоктувати з України й через Польщу, нові десятки тисяч фахівців. Що і як ми можемо протиставити цій загрозі?
- Яким є наш рівень інновацій Індустрії 4.0 в Україні? Не зважаючи, на чисельні спроби систематизації в нашому русі та в АППАУ в цій сфері, відкритих запитань все-ще багато. Наприклад, й не зважаючи на хайп навколо кібер-безпеки, нам важко назвати в чому та яка унікальність наших розробників в цій сфері на світовій чи європейській арені. Що вони можуть дати світові, які вже є провідні школи, яким чином нарощується спеціалізація, як відбувається освіта ринку, зокрема в області ОТ, хто входить в десятку лідерів тощо. Подібні питання є по кожному сегменту 4.0.
Найближчі тижні також покажуть, чи є Індустрія 4.0 зі всіма її позитивними та негативними моментами також предметом розгляду в контексті світової кризи, цунамі якої, очевидно, тільки починається.
Запрошення до співпраці
Отже, АППАУ запрошує до співпраці та спільного висвітлення вказаних вище тем, своїх профільних партнерів, а також мас-медійні ресурси, які мають доступ до вказаної цільової аудиторії.
Зі свого боку ми надаємо
- Багатий оригінальний контент – на цей день є більше 10 аналітичних звітів, включно про іннваторів та інновації Індустрії 4.0 в Україні, десятки статей. Їх рерайт та використання надає змогу швидко продукувати власний оригінальний контент для журналістів та блогерів.
- Спеціальний статус – «Медіа-партнер українського стенду НМІ-2020» – для мас-медійних видань, або «Профільний партнер українського стенду НМІ-2020» – для провайдерів чи інших категорій (тут можливі підкатегорії – освітній, технологічний, тощо).
- Запрошення та участь у всіх заходах, що плануються з березня по липень, включно з безкоштовними квитками на гановерську виставку в липні.
- Піар бренду партнера через канали АППАУ – включення лого на всі окремі брендові матеріали для виставки, піар в онлайн каналах, підтримка заходів партнерів тощо. Зокрема, ми можемо додати ваше лого в розділ партнерів на новий аналітичний огляд Landascape Industry 4.0 in Ukraine, що планується до виходу в березні українською мовою, а також – в новий сайт англійською, яки також вийде в березні.
- Ексклюзив на окремі ключові теми (як зазначено вище, можливі також інші) – по яким АППАУ надаватиме експертний контент. Ця опція розрахована тільки на медійні видання.
Очікування від партнерів
- Публікації на своїх ресурсах статей по темі Індустрії 4.0 в рамках зазначених тем. Це можуть бути як власні публікації, так і контент, що надається від АППАУ згідно домовленостей. Мова про кількість не менше 5 таких публікацій за період кампанії.
- Підтримка в соц. мережах – репости та публікації на своїх каналах.
- Залучення лідерів думок, їх коментарі та інтерв’ю, історії успіху (перелік інноваторів 4.0 може надаватись АППАУ).
Як підсумок одним речення, – зі всіма нашими прихильниками та партнерами,
ми потребуємо значно кращої інтеграції та взаємодії в просуванні Індустрії 4.0.
Участь української делегації в Hannover Messe створює для цього ідеальне підгрунтя, – адже не може бути упішного експорту без внутрішньої консолідації та мобілізації.
Якщо вас зацікавила дана пропозиція, звертайтесь за адресою yurchak.alexandre@appau.org.ua