Бенчмаркингові та конкурентні аналізи – машинобудування

 Свіжий аналітичний звіт АППАУ «Індустрія 4.0 Машинобудування: стан та перспективи» ідентифікує 5 викликів по 4.0 для наших машинобудівників. В цій публікації говоримо про виклик бенчмаркингових та конкурентних аналізів.

Бенчмаркинг – це про кращі приклади та практики в своїй або суміжних галузях. В області машинобудування достатньо вже прикладів застосування технологій 4.0 в світі. Саме на них, на наш погляд варто вчитись та переймати краще. Без цього – не буде власного розвитку. Більшість наших машинобудівників мають значні прогалини в цій області – це добре показав Харківський форум в квітні. Багато з них вважає, що “ми й так на рівні” –  а отже, немає причин для технологічного прискорення. І тому це наш спільний виклик – як для самих машинобудівників, так і нашої експертної спільноти 4.0.

 

Результати опитування

В опитуванні респондентів не було спеціальних питань щодо знання респондентами кращих прикладів та практик в машинобудуванні. Разом з тим, було питання щодо показників ефективності (KPI) і яке напрямку відноситься до області бенчмаркингових аналізів. Адже найчастіше порівняння в світі йде саме по КРІ. Тобто, логічно запитати керівника (наприклад) заводу з виробництва гідравлічних пресів – «який у вас ОЕЕ?» (коефіцієнт ефективності встановленого обладнання), щоб порівнювати з власним. І вже далі розбиратись, за рахунок чого у конкурента він кращий.

Тільки 4% наших респондентів підтвердили, що в них є повна система виробничих КРІ й що забезпечена даними  

22% кажуть про те, що їм невідомо про існування будь-якої системи КРІ на їх підприємстві, а ще 19% – про те, що в їх системах є значні «перекоси».

Насправді, без знання виробничих КРІ, їх регулярного вимірювання дуже важко оцінити вплив нових технологій.

З інших джерел, ми також знаємо, що в Україні є дуже мало бізнес-кейсів (ТЕО), use-case та case-study – тобто, кейсів, що пояснюють переваги нових технологій. Разом, це становить значний бар’єр для замовників в їх сприйнятті переваг нових технологій. Про це постійно говорять учасники наших дискусій на конференціях по 4.0.

Картина в світі інша – сьогодні є дуже багато прикладів та кейсів, які показують переваги нових технологій та доказують їх вклад в ріст конкурентоздатності. І можливо тому – західні країни рухаються швидше.

 

Кращі приклади серед лідерів світового машинобудування

В будь-якому секторі машинобудування сьогодні легко знайти приклади лідерів, що широко впроваджують технології 4.0 та перетворюють це на фактори значних (або навіть головних) конкуретних переваг. Ми вибрали найбільш відомі кейси від компаній, які ввійшли також в 20-топ кращих прикладів застосування ІІоТ та 4.0 в 2017 році.

 

Boeing: використання IoT для кращої ефективності виробництв

Авіаційний гігант системно й на протязі вже багатьох останніх років впроваджує в своє виробництво, а також самі вироби ідеї цифрової трансформації. Компанія має довгострокові цілі яким чином переходити на сервісну модель, в якій послуги стають більш важливими, ніж самі продукти. Boeing вже провів значні трансформаційні зміни. Boeing та його філія Tapestry Solutions швидко розгортають технології IoT для кращої операційної ефективності своїх заводів, а також всього ланцюжка постачань. Компанія також вже значно наростила кількість під’єднаних до мережі датчиків що вбудовані в їх літаки.

Варто почитати: інтерв’ю СЕО компанії, де він коментує зміни в цифровій трансформації в своїй компанії й згадує між іншим про 800 (!) власних data scientists.

 

Bosch: інноватор в Індустрії 4.0

Заводи Bosch є одним з кращих прикладів впровадження технологій Індустрії 4.0. Так само як і продуктів, що виробляє компанія. Bosch Rexroth широко використовує на виробництві розумні пристрої, камери та мобільні додатки, що дозволяють вийти на новий рівень гнучкості та продуктивності. Інтеграція таких технологій дозволяє мати всю інформацію про машини, процеси та потоки продуктів, й в результаті генерувати нові сценарії роботи операторів. В 2015 Bosch також запустив програму яка в ІІоТ та Індустрії 4.0 може бути визнана як перша тестувальна лабораторія (test bed). Так звана програма Track & Trace мала на меті вирішення проблеми, коли робітники витрачали надто багато часу на пошук необхідного інструменту. Компанія додала сенсори, що дозволяють моніторити місцезнаходження того чи іншого інструменту. В результаті Bosch планує сьогодні використання принципів цієї системи для використання по всім складальним операціям.

 

Atlas Copco

Відомий виробник компресорів та іншої техніки широко впроваджує технології 4.0 в своїх продуктах та їх виробництві. Концепція компанії Smart Connected Assembly показує яким чином продукти та системи компанії підтримують архітектури 4.0 та які переваги це дає. В 2017 компанія здійснила європейський тур демонструючи переваги своїх продуктів та технологій, базованих на 4.0.

 Варто почитати: історія успіху про прокладку тунелю в Норвегії з використанням технологій 4.0 від Atlas Copcoє типовою для подібних застосувань. В рішенні DTP використовуються моделі машинного навчання, де сам буровий станок може розпізнавати адаптивні плани буріння безпосередньо на мапі тунелю. 

 

Caterpillar: піонер IIoT

Виробник важкої техніки Caterpillar вже давно є піонером в IoT. Недавно компанія (чи імя часто звучить як просто Cat) показала нові досягнення в цій технології. Наприклад, уявіть собі як використання ІоТ та добавленої реальності (AR) дає операторам машин повне бачення та розуміння стану всього що відбувається з машиною – від рівня палива й до повітряних фільтрів, що потребують заміни. Коли термін використання старого фільтра закінчується, оператор отримує спеціальну інструкцію (вкл з правилами заміни) яку він бачить в додатку AR. Морський дивізіон компанії також є інноваторами в цій сфері. Минулого року, Forbes описав як компанія використовує аналітику для того, щоб більш ефективно управляти судами.

 

Fanuc: зменшення простоїв на своїх заводах

Виробник роботів Fanuc зайняв дуже серйозну позицію щодо незапланованих простоїв на своїх заводах. Використовуючи сенсори в своїх роботах в тандемі з хмарною аналітикою, компанія може точно прогнозувати збій чи несправність обладнання.  Тоді як предиктивне обслуговування є давно відомим концептом для багатьох, Fanuc ставить в цій області більш амбійцні для себе завдання. В 2017, GM нагородив систему  Fanuc’s Zero Downtime (ZDT) призом Постачальнику року.

Gehring: піонер в connected manufacturing

Німецька компанія Gehring Technologies, – компанія якій вже 91 рік, виробляє шліфувальні машини, й також впроваджує технології 4.0 та ІІоТ. Сьогодні компанія робить доступним для своїх клієнтів «бачити» машини перед тим, як вони розміщують замовлення. Цей процес доступний завдяки цифровій технології, що передає інформацію в реальному часі з машини до клієнта й таким чином відповідає на його чисельні питання щодо ефективності та точності. Gehring використовує та таку саму технології трекингу в реальному часі (й через хмарні сервіси) для того, щоб зменшити простої своїх машин та моніторити їх стан та показники роботи в об’єднаних системах управління на заводах, куди вони поставляються.

 

Hitachi: інтегрований підхід IIoT

Ця японська компанія традиційно виділяється на ринку своїм кращим підходом до інтеграції систем ІТ та ОТ. Тоді як більшість промислових компаній надіються в цій інтеграції на партнерів,  є більш незалежною Компанія має 16,000 фахівців, що  мають відношення до високих технологій. Hitachi має власну платформу ІІоТ, що Lumada та яка вже застосовується для управління розподіленими активами як поїзди, й де компанія вже переходить на сервісну модель. Hitachi також розробила просунуту модель виробництва доступного через ІоТ (IoT-enhanced production model), що дозволила вдвічі скоротити час виготовлення для свого дивізіону Omika Works division, що виготовляє обладнання для галузей електротехніки, металургії та інших.

John Deere: самокеровані трактори – і не тільки

В області сільського господарства John Deere давно впроваджує технології ІоТ – й найбільше з самокерованими тракторами.  В 2015 році Washington Post написала, що Google не зміг зробити революцію в самокерованих машинах – але це зробив John Deere. Компанія також є піонером у використанні технологій GPS. Найбільш просунуті системи, що використовуються в тракторамх мають точність до 2 см. В додаток до цього, компанія використовує технології телематики для предиктивного обслуговування.

 

Kaeser Kompressoren: повітря як сервіс

Заснований в 1919, німецький виробник компресорів є інноватором в інтеграції технологій 4.0 в свої продукти. Компанія пропонує цілий ряд таких технологій – від хмарних сервісів, предиктивної аналітики й до цифрових близнюків (digital twins) для того, щоб повністю забезпечити вимоги до предиктивного обслуговування. Таким чином, компанія змогла перейти на модель «продукт (стиснене повітря) – як сервіс».  Це чудовий приклад «переродження» компанії з майже 100-літньою історією.

Варто почитати: «Кезер Компроессорен» присутній в Україні, є членом АППАУ та руху 4.0. Відповідно компанія має гарне освітлення в українських спеціалізованих медіа ресурсах. Зокрема, ця стаття детально описує переваги компанії в сервісній моделі.

 

Komatsu: інновації в важкій техніці для гірничої галузі

Японський виробник  важкої техніки давно відданий інноваціям в ІІоТ та 4.0. Починаючи з 2011 компанія розгортає цифрові технології на своїх японських заводах. Komatsu приєднала свої роботи до центральних систем управління через інтернет, забезпечуючи менеджерів по всьому світові інформацією в реальному часі. Компанія є іннвоатором в гірничій галузі. Їх масивні самокеровані вантажівки застосовуються на рудниках в Австралії. В 2017 Komatsu придбала американську компанію Joy Global, що є спеціалістом в вугільній галузі й приєднує на безпровідних технологіях 7,000 точок даних до єдиного Центру даних компанії.

 

KUKA: об’єднані роботи

Німецький виробник роботів KUKA давно застосовує технології ІоТ по всіх своїх виробництвах. Наприклад, Jeep зробив запит до компанії допомогти збудувати завод, де ритм виходу нового авто буде в межах 77 секунд. Компанія запропонувала модель, базовану на архітектурі ІоТ в якій знаходяться сотні роботів, приєднані до приватної хмари. Сьогодні цей завод виготовляє 800 машин кожного дня.

**********

 

Ці приклади стосуються більше області ІІоТ та хмарних обчислень. Аналогічні приклади легко підібрати по іншим технологічним напрямкам 4.0 як PLM / PDM, CAE / CAD тощо, про які йдеться в інших розділах аналітичного звіту АППАУ. Орієнтація на них, детальна аналітика є одним головних завдань продакт менеджерів машинобудівних підприємств, в чию зону відповідальності входить розробка ТЗ на нові продукти.

Повинні задуматись також керівники наших підприємств.

Адже очевидно, що курс на 4.0 в розвинутих країнах стає тотальним. Чи не пора й нашим машинобудівникам активніше включатись? За рахунок чого ви будете конкурувати через 1-2 роки в глобальному світі?

 

 

ЗАВАНТАЖИТИ ПОВНИЙ ЗВІТ “ІНДУСТРІЯ 4.0 – СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ В УКРАЇНІ”

Alexandre Yurchak
Нет Комментариев

Коментувати

Коментар
ім’я
Email
Web-cайт:

Підпишіться на новини руху 4.0