Про що це було? – Найяскравіші моменти Ганноверу 2019

Репортажі з Ганноверу ми ведемо з 2014 року. Як і будь-який чемпіонат світу, чи Олімпіада, відвідання Ганновер – це must be для справжніх професіоналів промислових хайтек. Отже, кілька штрихів та персональних вражень перед нашою фінальною звітною зустріччю 11 квітня, – «про ще це було» цього разу.

Мої топ 5 кращих вражень від виставки цього року наступні.

 

  1. Поява українців на Ганновері

     

    Сотні українських відвідувачів нарешті поповнились тими, кого ми так довго очікували багато років – українськими стендами. В престижному 6-ому павільйоні, що демонструє Digital Factory вперше було представлено 3 українські компанії – IT-Enterprise (брендується в Європі під маркою Clobbi), Lemberg solutions, Infopulse. Думаю, що це не викликало «вау-ефект» ні в зарубіжних відвідувачів, ні в українських замовників. Але важко переоцінити сам факт цього 1-го представлення, особливо в контексті повної байдужості нашої держави та відсутності українців на Ганновері (саме в павільйонах хайтек) впродовж всіх цих останніх 10+ років.

    Стенд Lemberg

    Найкраще й набільш релевантно до теми Digital Factory був представлений Clobbi – тут був вже добрий знайомий нам набір готових продуктів та рішень в області предиктивного обслуговування та управління активами (ЕАМ), просунутого планування виробництва (APS),  горизонтальної інтеграції бізнес-процесів, використання технологій AR/VR та digital twins тощо.

    Команда IT-Enterprise біля свого стенду

    Lemberg solutions та Infopulse представлялись більше, як постачальники послуг на аутсоурсингу, що, чесно кажучи, не є релевантним для Ганновера – це, все таки, чемпіонат готових продуктів та рішень. Але все-ж приємно бачити тут українців.

    В цілому та якщо оцінювати наш поступ за останні роки, – це справжній прорив! Тому щирі вітання всім українським командам, й перш за все лідеру нашого руху Індустрії 4.0 – IT-Enterprise.

     

  2. Новий завод 4.0, представлений на стенді Rittal

    Бренд Rittal добре знайомий українським споживачам як якісний виробник шаф для електротехніки, автоматики та ІТ – обладнання і вже близько 20 років. Але ці останні 5 років ми спостерігаємо поступовий прогрес в сторону діджитал технологій. Вже з минулих наших оглядів слідує, що компанія має власну стратегію та будує свій шлях розвитку в Індустрії 4.0. Цього року Rittal просто вразив мене своїм черговим досягненням – мова про новий завод, який почав функціонувати в місті Haiger і який презентувався на Ганноверському стенді. Цей завод агрегує потужності з 3-х старих, туди ж переміщається їхній персонал.

    Отже, які параметри нового заводу –

    • 9 тис шаф в день – очевидно, що це буде найбільший в світі завод в цій категорії продуктів (?)
    • Елементи 4.0
      • клієнти можуть розміщувати замовлення в он-лайн, кастемізуючи при цьому свої преференції за допомогою програмних конфігураторів
      • повністю автоматизовані машини та лінії (більше 100) + 78 роботів
      • система планування APO (Advanced Planning and Optimization) вночі розглядає 500 тис варіантів щодо оптимізації завдань для машин та роботів на поточний день
      • завдання на робочі центри виконуються через сучасні системи MES з просунутими алгоритмами біг дата
      • аналогічно в логістиці працює система LES – Logistic Execution System
      • впроваджені принципи LEAN-виробництва
      • в машинному навчанні вироблена своя методика передачі ноу-хау та знань від людей до машин
      • впроваджена динамічна система управління якістю продукції
      • аналітика та прийняття кращих рішень в реальному часі

Отже ми бачимо класичні риси Індустрії 4.0 – як повна інтеграція виробництва – від прийому замовлення онлайн – до виробництва та доставки, оптимізація процесів за допомогою великих даних, а також масова кастемізація.

Які результати це дає? Як мінімум, представники компанії повідомляють про ріст продуктивності на 40%, та зменшення часу доставки з 5 тижнів – до 5 днів. Вартість нового заводу – 250 млн доларів, на перенавчання персоналу компанії витратила 1 млн євро.

Макет заводу. На задньому плані, справа Олег Трохимчук (ВГ «Техінсервіс») з представником Rittal

 

Для мене це супер-кейс також з точки зору перспективи чи паралелей з українськими виробниками. Адже мова не про гіганта електроніки, ІТ чи хоча б контролерів. Мова – про виробника металевих виробів!

Але який чітко усвідомлює, як і за рахунок чого компанії конкурують сьогодні в глобальному світі з сотнями таких же виробників. Якщо українські підприємства по-іншому сприймають сьогодні виклики щодо гнучкості та собівартості виробництва, часу доставки товарів до ринку, якості, оновлення асортименту тощо – і які тільки зростають з часом, – то мусимо визнати – вони приречені.

Ось один з перших описів цього заводу в медіа англійською.

 

3. Активність наших учасників з експертного середовища

Не менш сильне враження – від активності наших учасників, експертів. На заклик АППАУ давати розгорнуті коментарі щодо Ганноверу, відгукнулось чимало наших експертів з членів АППАУ та Індустрії 4.0

  • Люся Новак (Інтерпайп) – про інноваційні екосистеми Німечинни
  • Андрій Гуменний (САС) – про тенденції кібер-безпеки
  • Олег Трохимчук (ВГ «Техінсервіс») та Віктор Єгоров (Лабораторія «Міронафт») – загальні враження від 1-го відвідування виставки
  • Сергій Чуприков («Метінвест-Діджитал») – огляд VR/AR
  • Дмитро Сорокінпро участь країн в виставці
  • Офіційна сторінка IT-Enetrprise – багато постів, ось один з останніх
  • Автор цих рядків – про Сіменс, Ріттал, Шнейдер та 5G від EricsonЩе одна приємна новина – присутність та виступ Сергія Детюка (керівник “Метінвест-діджитал”) разом з Uwa Airhiavbere, керуючим директором Worldwide Power & Utilities (Microsoft) та Russell Agrusa, генеральним директором Iconics, деталі – тут.

    Експерти АППАУ біля стенду Eplan, – Олег Трохимчук (ВГ «Техінсервіс»), Олександр Юрчак (АППАУ), Сергій Чуприков («Метінвест-Діджитал»), Максим Романов (Bright Eye)

    Вперше активність на Hannover Messe проявили представники держ. структур – InvestUkraine трішки попіарились на стенді IT-Enterprise, їх же стенд відвідав Export Promotion Office. Маю надію, що крім традиційного самопіару, цей візит дасть щоcь більше. Вже три роки ми стукаємо в двері міністерств з приводу організації спільного українського стенду. Поки що марно – можливо ці візити щось змінять. Але не може не радувати активність наших бізнес-структур та прихильників Індустрії 4.0 – разом ми точно багато що можемо.

     

  • 4. Зрілість digital twins

     

    Зрілість концепції та реалізацій digital twins було видно на чисельних стендах – Siemens, Schneider Electric, Dassault Systems та багатьох інших. Сьогодні це звучить приблизно як 2-3 роки тому ІІоТ. Згідно досліджень Gartner, вже близько 13% компаній в розвинутих країнах використовує технологію digital twins, і ще до 60% планує це зробити в найближчі роки. Все це дуже добре видно і в Ганновері.
    Найбільш яскраво та потужно, на мою думку, цю тенденцію демонструє компанія Siemens – тут мова йде за двійників по всьому життєвому циклу продукту – від його протопиту, до виробництва та обслуговування.
    Холістичний підхід Siemens добре відпрацьований в концепції та продуктах Teamcenter

    Реалізацію двійників компанія Siemens представляє на чисельних прикладах – як по галузям, так і по різних типам процесів – дискретних, безперервних та рецептурних. Детальніше про огляд стенду Siemens  – див за цим посиланням. Разом з тим, рішення Siemens  допоки є малодоступними для українських споживачів – хмарна платформа IIoT Mindsphere все ще не комерціалізована, є також питання до ціни продуктів в цих категоріях. Надіємось, що ось-ось.

    На стенді Сіменс – Олексій Ломакін (КМЗ), Альберт Чесноков (ІЕК), Олександр Брожко (Сіменс-Україна)

    Окремо відмічу допомогу на стенді від Олександра Брожко, – представника «Сіменс-Україна» – розбиратись з кимось в новинках значно простіше, ніж поодинці. І це також прогрес по відношенню до минулого року.

     

    5. Вихід маркетплейсів

     

    Ідея маркетплейсів – включення готових програмних продуктів, в тому числі, у вигляді додатків до хмарних середовищ, – досить свіжа в промисловому середовищі, хоча в інших сферах це вже мейнстрим і вже багато років. Як завжди в таких випадках – це питання доказаної працездатності для жорстких виробничих умов, а також інтеграції в системні рішення вендорів. В Ганновері рішення маркетплейсів демонстрували чимало виробників:

  • – Ми досліджували як це працює на стенді Schneider Electric
  •  – на стендах Phoenix Contact
  • – а також на те, як – як Siemens створює під Mindsphere цілу спільноту

Тренд очевидний – бренди створюють свої технологічні екосистеми, в які активно залучають розробників. Маркетплейси – просто один з інструментів цих екосистем.

Чи будуть в ньому українці? – час покаже.

**********

Всі ці враження та висновки я міг зробити, а наші читачі побачити –  тільки завдяки чудовій команді «Ріттал-Україна», яка вкотре спонсорує наші репортажі з Ганновера – щира подяка!

Сергій Лахно, Валя Адаменко, Олексій Качуровський, Сергій Гомонюк.

 

Більше деталей, інсайтів та інших вражень від наших експертів – почуємось 11 квітня на звітній зустрічі наших eкспертів.

 

Юрчак Олександр

Михайло Федак
Нет Комментариев

Коментувати

Коментар
ім’я
Email
Web-cайт: