В Україні стартує перший, масштабний проект по розробці галузевої дорожньої карти цифрової трансформації для харчової та переробної промисловості. Організатори – асоціації АППАУ та AgTech заявили про ряд унікальних переваг, які відображені на сторінці проекту. Чимало з них – є самодостатні та мають високу цінність.  Але в силу новизни, більшість з них можливо – не очевидна для багатьох керівників та спеціалістів. Тому цією публікацією ми надаємо роз’яснення та деталі.

  1. Справжня та широка співпраця по вирішенню галузевих викликів цифрової трансформації.

    Будьмо відвертими – зі співпрацею в широких масштабах в Україні якось не складається, – і це в будь-якій сфері. Як в політиці, так і в області розвитку інновацій ми бачимо чисельні угрупування, кожне з яких ділить загальне поле впливу на свої «городики» та «хутори», забиває кілки для своєї території, але спільного поля Індустрії 4.0 на якому грають всі гравці, де-факто, немає. Й від цього найбільше втрачає наш замовник – адже вихід розрізнених зусиль набагато менший, ніж міг би бути, коли ми працюємо разом.
    В цьому проекті організатори запрошують до співпраці всіх ключових гравців з ринків харчової промисловості, промислової автоматизації та ІТ:

    • Кінцеві замовники, підприємства – їх роль в постановці завдань, та співпраці у виробленні розгорнутих бізнес-кейсів
    • Інжинірингові компанії, системні інтегратори та розробники АСУ-ІТ– вони є ключовими акторами на всіх промислових ринках, і саме їм буде приділена максимальна увага в оцінці їх інноваційних рішень
    • Міжнародні вендори – отримають важливий шанс для прояву своїх компетенцій, впливу та готових концепцій цифрової трансформації, що вже добре зарекомендовані на світових ринках
    • Молоді стартапи – звісно, це наше майбутнє і їм буде приділена окрема увага. Вони будуть оцінюватись по іншим критеріям та в інших номінаціях.
    • Консультанти та бізнес, та галузеві аналітики – їх роль важко переоцінити в поєднанні надзвичайно різноманітних тенденцій та кількості цифрових технологій з викликами зовнішнього, галузевого середовища, а також подоланні чисельних організаційних бар’єрів всередині підприємств.
    • Кластери та асоціації з харчової промисловості – матимуть змогу оновити свої галузеві аженди до «модного», але справді актуального сьогодні рівня впливу «цифри», як одного з головних факторів
    • Високорівневі policy-makers (державні органи, ТПП, донори …) – отримають реальну базу для перевірки та задіяння своїх інструментів впливу
  2. Карта потреб та пріоритетів, детальні бізнес-кейси

    В цьому ми не є першими – гарний приклад в минулому році показала команда Civitta-DTEK. Але в цьому проекті ми покажемо своє бачення побудови бізнес-кейсів, де буде чимало новацій як в підходах до вироблення, презентацій, так і в комунікаціях бізнес-кейсів.

  3. Визначення кращих інновацій та інноваторів, побудова лендскейпу 4.0

    (= повний каталог інноваторів з прикладами та їх кейсами)

    Незрозуміло чому, але подібних речей чомусь ніхто з організаторів різноманітних конкурсів, інкубаторів та хакатонів не робить. Хоча будь який масштабний конкурс дає для цього достатньо вхідної інформації, що ми доказали ще в 2017 з нашим 1-им лендскейпом інноваторів 4.0. Між тим, ми вважаємо це просто must be інструментом для будь-якого керівника АСУТП чи ІТ промислового підприємства. Він чи вона має чітко знати перелік головних провайдерів продуктів та рішень в своєму конкретному сегментів. Такий каталог буде зроблено в нашому проекті.

  4. Бенчмаркинговий галузевий аналіз в області «цифри»

    В АППАУ ми маємо вже багато років подібного досвіду. Ось останній приклад з машинобудування. Он-лайн опитування ринку та подальші фокус-групи дають чітке уявлення де знаходиться конкретний сегмент ринку по відношенню до своїх зарубіжних колег (як правило, з розвинутих країн). Думки експертів доповнюють та розширюють картину. Все це фіксується в окремих аналітичних звітах. Для українських підприємств, що планують чи вже виходять на глобальні ринки, такий аналіз є дуже цінним – особливо для перших осіб, хто відповідає за стратегічний рівень розвитку підприємства.

  5. Створення дорожніх карт цифрової трансформації по 5 цільових сегментам харчової промисловості.

    Створення та профілювання дорожніх карт по 5-ти вибраним сегментам є головною метою проекту. Звідси – 1 крок до розробки таких карт на рівні окремо взятого підприємства. Водночас, галузеві карти важливі та мають особливу цінність з точки зору саме галузевого розвитку

    • Вони дозволять узагальнити та побачити спільні пріоритети – наприклад, яким чином швидше долати «цифровий розрив» між 3.0 та 4.0 в області відсутності достовірних даних польового рівня
    • Ця спільна картина є важливою для ескалації питань, що виходять за рамки технологій – це може бути, наприклад, питання створення спільних фондів, експорту, стандартів або ж, підготовки кадрів
    • Відповідно, навколо цих питань відбувається консолідація експертів та policy-makers, – а звідси дуже близько до зміни «правил гри», в тому числі, на законодавчому рівні.
  6. Зростання рівня знань керівників підприємств

    Дуже важливим в цьому проекті є фокус на зростанні освітнього рівня самого замовника. Достеменно невідомо чому, але у більшості подібних конкурсів в Україні ми бачимо картину за якої робиться припущення, що «замовник знає краще». Очевидно, – оскільки він зрештою платить. Недавно ми доказували що – це міф, велика помилка. Ми це добре бачили вже в попередніх контактах з Укрзалізницею, і саме там відбулась наша перша, тестова проба вироблення дорожньої галузевої карти DX.
    На наше глибоке переконання, в багатьох речах, і тим більшу інноваціях, досвідчені інтегратори, інжинірингові компанії та міжнародні вендори мають куди більшу експертизу.

    Насправді, та при існуючій кількості нових технологій, Україна давно потребує грамотного, оптимізованого трансферу технологій – а не фокусу на «проривних стартапах».

    Для останнього в нас, на превеликий жаль, немає ніяких передумов, оскільки інноваційні екосистеми промислових хайтек давно розрушені. Тому спроби винайти щось радикально нове в промислових інноваціях часто нагадують «винаходи велосипеду».
    Відповідно, цей кращий досвід, в тому числі, міжнародний потрібно швидше передавати замовнику, включно з новими, інноваційними технологіями. І це тим більш важливо для зовсім невеликих команд спеціалістів харчових підприємств, які не мають змоги надто концентруватись та слідкувати за новаціями ринку. А тим більше виробляти якісь свої критерії оцінки інновацій. В проекті така передача знань буде здійснюватись постійно і різноманітними методами.
    Щодо екосистем зі всіма їх елементами та проривних стратапів, безумовно, про це також йтиме мова. Їх потрібно відновлювати та розвивати, й дорожні карти це обов’язково будуть включати.

  7. Підготовка мережі експертів, здатних консультувати підприємства самостійно.

    Мова йде про співпрацю з провідними консалтинговими агенціями щодо уніфікації та пропонування ринку єдиних методик національного рівня, як

    • Бізнес- та use-cases
    • Методики по оцінці зрілості підприємства
    • Галузеві дорожні карти цифрової трансформації
    • Карти на рівні підприємств
    • Інші методичні інструменти

    Уніфікація цих інструментів, їх упаковка в єдині toolkit, з наступною підготовкою мережі власних незалежних експертів є тим фактором успіху, що зумовлює наступне швидке тиражування та розгортання подібних проектів по іншим галузям. Подібним шляхом рухаються європейські країни, зокрема Німеччина та Франція.
    Звісно, галузева та технологічна експертиза має велике значення. Тому вибір експертів цьому першому проекті є дуже важливим та непростим. Вперше, ми звернемось за цими вузькими компетенціями як до наших Центрів 4.0, що спеціалізуються в Food (Одеса, Київ), але також до провідних консалтингових агенцій, що спеціалізуються в цифровому розвитку. Для спільної роботи замовників та експертів в онлайн режимі буде створена окрема закрита група на Facebook. А перша офлайн зустріч відбудеться 17 травня в Києві.

  8. Консолідація експертного середовища та асоціацій навколо ключових питань розвитку Індустрії 4.0, їх спільні результати по виробленню методичних та практичних інструментів впливу

    Спільна робота над методичними інструментами, підготовка 30 бізнес- та юз-кейсів, методики дорожніх карт, програми навчань та стратегічних сесій, рекомендації, аналітичні звіти – все разом, це має об’єднати експертну спільноту, вивести нас зовсім новий рівень дискурсу та розуміння як нам спільно прискорити цифровий розвиток в промисловості України.

  9. Створення потужного інформаційного впливу – для тиражування результатів проекту на інші сектори харчової, та на інші галузі в 2020 році.

    Цей аргумент вже очевидний з точки зору наслідків. Зрозуміло, що за умов постійного відставання від розвинутих держав та сусідів, нашої 74-ої позиції в готовності до Індустрії 4.0 (вдвічі далі позаду РФ та Казахстану), наші підприємства і в цілому, держава, мають значно прискоритись в цифровому розвитку. Дорожні карти галузей та підприємств є одним з головних інструментів такого прискорення. Тому наслідки цього проекту важко переоцінити і всі його результати є основою для тиражування та-чи масштабування на інші галузі.

  10. Покращення міжнародної співпраці

    Ми вже бачимо інтерес до проекту від кількох зарубіжних партнерів. В травні сторінка проекту буде доступна англійською мовою. Так само передбачається випуск бізнес-кейсів англійською й не виключено що інноваційний конкурс в вересні буде проводитись також з синхронним перекладом на англійську. Це дасть широкі обміни, нові контакти та значно розширить наш горизонт розуміння як українським підприємствам та розробникам швидше інтегруватись у світовий простір.

Взнати деталі та умови участі в проекті ви можете за цим посиланням.

 

Отже  – аргументів для участі, більш ніж достатньо. Чи ні? – ваші запитання та коментарі вітаються. Звертайтесь безпосередньо до автора цих рядків за адресою – info@appau.org.ua.

Юрчак Олександр,

Ген. Директор АППАУ

Координатор руху «Індустрія 4.0 в Україні»

Михайло Федак
Нет Комментариев

Коментувати

Коментар
ім’я
Email
Web-cайт: