fbpx

Kaeser Kompressoren: ОЕМ рішення 4.0 вже доступні в Україні

Вересень можна сміливо назвати місяцем цифрової трансформації – відразу дві компанії проводять 2 дні підряд конференції на тему digital transformation. В обох АППАУ візьме активну участь і що приємно – разом з нашими новими членами асоціації. Сьогодні ми представляємо одного з них, світового лідера руху 4.0 серед машинобудівників – компанію Kaeser Kompressoren.

Чому Digital transformation

Цифрова трансформація є основою Індустрії 4.0 і ми вже детально аналізували тренди та драйвери в цій області. Для розуміння контексту цієї публікації додамо буквально декілька свіжих цифр з аналітичних звітів від світових агентств:

  • Згідно з оцінками світової консалтингової компанії IDC, якщо через 10 років компанії не перейдуть на колії цифрових технологій, то 40% зі списку 500 найбагатших компаній світу по рейтингу S&P просто зникнуть взагалі.
  • Вже в 2018 році 40% серед 100 топ світових виробників в дискретному виробництві і 20% топ-100 з безперервних – будуть пропонувати платформи PaaS (Product-as-a-Services).

Відповідно більшість промислових компаній в розвинутих країнах дуже добре розуміють ставки – й 90% СЕО переконані, що цифрові технології вплинуть на їх індустрію. Якби ми зробили подібне опитування в Україні, впевнені, що цей відсоток не перевищив би й 5%. Але ж, починати колись треба, правда? В пошуках перших, справжніх реалізацій 4.0 в Україні, ми несподівано відкрили для себе 4.0 в продукції нового члена асоціації – компанії Kaeser Kompressoren.

 

Про компанію

Kaeser Kompressoren – це один з найбільших і успішних виробників пневмосистем Європи із загальною чисельністю працівників приблизно 5000 чоловік. Стратегія компанія полягає в максимальній орієнтації на потреби замовника в поєднанні з інноваційною продукцією і комплексними рішеннями. Портфель продуктів складається з компресорів різних типів та потужності, що перекриває більшість потреб споживачів в промисловості, будівлях, інфраструктурних об’єктах та енергетиці. В Україні компанія працює з 2008 року й відома своєю якістю та інноваційністю на більшості великих промислових підприємств.

Щодо «Індустрії 4.0». Kaeser є машинобудівною компанією, але нинішня філософія технічних рішень базується на баченні 4.0. Іншими словами, компанія визнає пріоритет цифрових технологій не просто як елемент інноваційності, а один з ключових диференціаторів та конкурентну перевагу свого обладнання. Щоб зрозуміти це, достатньо подивитись на кількість публікацій про 4.0 (українською мовою!), а також передмову Олега Киселевського, ген. директора Kaeser Kompressoren до останнього випуску журналу Kaeser report.

 

Рішення 4.0 в компресорних станціях – вже доступні

В нових рішеннях компресорних станцій ми бачимо класичні елементи 4.0, реалізовані з допомогою системи управління компресорними станціями Sigma Air Manager 4.0 (рис. 1)

  • Загальний підхід в рішеннях та функціонал системи управління полягають в управлінні всім життєвим циклом системи виробництва стисненого повітря – від вибору компонентів та розробки станцій й до їх сервісного обслуговування
  • Предиктивне обслуговування (predictive maintenance) – є одним з ключових елементів в новій бізнес-моделі, станція сама повідомляє про збої чи необхідність профілактичного огляду та ремонту
  • Просунуте адаптивне регулювання 3D-advanced забезпечує постійний аналіз співвідношення параметрів, оптимізує споживання стисненого повітря і в результаті – гарантує максимальну ефективність
  • Дані в реальному часі доступні через вбудовані веб-сервери та хмарні ресурси для будь-яких віддалених споживачів, що мають доступ. Вони використовуються для оптимального управління технологічним об’єктом, де використовується стиснене повітря, а також економії енергії та витрат на обслуговування.
  • Питання кібер-безпеки вирішуються як з допомогою надійних промислових мереж (Profibus, TCP/IP), так і з допомогою власного додаткового захисту – мережа Kaeser sigma network
  • В алгоритми управління закладені принципи машинного навчання, реалізовані модель «машини, що сама навчається» та принципи між машинного спілкування (М2М).

Sigma_network

Рис 1. Загальна архітектура управління Sigma Air Manager 4.0

Отже, повторимось – все вищенаведене є елементами технологій 4.0 і все це вже реалізовано в десятках заводах по всьому світові. Ми не деталізуємо особливості рішень, – для цього вже є матеріали Kaeser Kompressoren, – в тому числі українською мовою.

 

Disruptive changes – головні ознаки наступної фази дігиталізації в рішеннях Kaeser

Напроти, в контексті завдань руху «Індустрія 4.0 в Україні», докладніше зупинимось на тих змінах 4.0, які відрізняють ці застосування від 3.0 – звичайного, але не домінантного проникнення ІТ технологій в світ промислових рішень. В 4.0 ми говоримо про революційні зміни й слово «disruptive» – «прорив», «проривний», – одне з найчастіше вживаних в цій термінології. Ми говоримо також про зовсім інший погляд та наступну фазу цифрової трансформації (нові технології) і про зміну бізнес-моделей.

Отже, що з цих гучних заяв та амбіцій про майбутнє ми вже бачимо в рішеннях Kaeser Kompressoren?

1. Зміна бізнес-моделі: від продажу обладнання до продажу рішень

В багатьох країнах Kaeser успішно впроваджує в життя тренд 4.0 Product-as-a-Service (PaaS). Тобто, замість того, щоб продавати компресор, компанія продає послуги – якість та об’єми стисненого повітря. Певна аналогія подібна до електромереж – ми купуємо в оператора послугу, а не розетки, трансформатори чи вимикачі.

Чудово ілюструє цей тренд у своїй презентації один з керівників компанії SAP – й показово, що саме Kaeser Kompressoren приведений там як приклад та референсна модель. Ми дублюємо слайд з цієї презентації українською мовою

SAP

Рис2. Представлення SAP 4-х рівнів в зміні моделі від «Продажу продуктів – до Рішень»

З матеріалів та історій успіху Kaeser очевидно, що компанія плідно оперує на 3-му та 4-ому рівнях. Орієнтація на рішення починається з глибокої аналітики щодо точного визначення потреби в кількості та якості стисненого повітря, – адже в результаті компанія буде гарантувати самі ці показники й саме за ці сервісні моделі платить замовник. Чимало замовників компанії в якості головної переваги відмічають, що нова модель PaaS дозволяє переносити постійні витрати (вартість персоналу обслуговування)– в змінні (сервіс, що залежить від завантаження виробництва). З урахуванням різкого зменшення капітальних витрат, в більшості випадків це автоматично веде до збільшення прибутку.

2. ІТ – як одна з головних конкурентних переваг

Чи можливо реалізувати подібну модель без сучасних ІТ-АСУ рішень? Питання риторичне – звісно «ні». Для того, щоб забезпечити головний результат – «якість та об’єми повітря», потрібно мати цілий ряд необхідних функцій та технологій:

  • Дані в реальному часі повинни бути завжди під рукою й мають легко інтегруватись в інші системи управління
  • Відповідно, це ефективніше та дешевше здійснювати через хмарні сервіси
  • Компресорні станції повинні мати здатність комунікувати з іншими залученими машинами та об’єктами
  • Також вони мають адаптуватись до нових вимог нових замовлень, самі оптимізувати режими роботи, а також упереджувати можливі збої та аварійні зупинки.

У всіх своїх матеріалах Kaeser Kompressoren підкреслює орієнтацію на 4.0 як ознаку своєї переваги в цифровій трансформації. Ряд замовників, де встановлені ці системи, також бачать ці нові переваги й самі прискорюють власну масштабну цифрову трансформацію своїх виробництв.

* Примітка АППАУ: як ми часто наголошуємо в своїх документах, в 4.0 важливо зрозуміти логіку «драйвер цінності – технологія». Рис.2 власне й показує драйвери цінності – специфічні для кожного рівня відповідної бізнес-моделі. Далі питання за технологією, що реалізує той чи інший драйвер. Іншими словами, коли ви знаходитесь на рівні 1 (продаж обладнання), то хмарні технології, дані в реальному часі, просунута аналітика тощо – вам ні до чого, це все не відповідає драйвером цінності на цьому рівні. Ця послідовність, –  спочатку ДРАЙВЕР ЦІННОСТІ – ТЕХНОЛОГІЯ потім. є особливо важливою в діджитал стратегіях 4.0:  адже цінність тут є дуже залежною від технології. І навпаки, просто технологія – без розуміння споживацької цінності, – не дозволяє реалізовувати весь свій потенціал. З іншого боку, перехід на кожний наступний рівень (рис.2) потребує певної зрілості бізнесу.

3. Фокус на інноваціях та їх швидкому впровадженні

Kaeser на 100% намагається реалізувати свою експертизу високого рівня. Звичайно, промисловий виробник не має в своєму штаті спеціалістів високого рівня в питаннях стисненого повітря. Отже, нормально та логічно звертатись до професіоналів, що гарантують кінцеве рішення.

 

Кейси, що ілюструють переваги 4.0

Повний аутсорсинг послуги стисненого повітря здійснює компанія Werner&Mertz – відомий в Німеччині виробник побутової хімії та продуктів за доглядом чистоти. Питання заміни старого обладнання вони почали з ретельного аналізу вимог в стисненому повітрі на декількох заводах – спеціалісти Kaeser витратили на це в загальному 14 робочих днів. Одночасно було вирішено питання про перехід на контрактну систему забезпечення послуги Sigma Air Unitity, а не купівлі нових компресорів. Тобто, права на обладнання й далі належать Kaeser Kompressoren, замовник оплачує результати у вигляді об’ємів та якості стисненого повітря. Функції регулювання на кожному заводі здійснюються через централізовану підсистему АСУ Sigma Air Manager, яка легко інтегрується в загальнозаводські мережі по протоколу Profibus. Саме обслуговування здійснюється через Центральний Датацентр Kaeser, що функціонує як хаб та координує національні та регіональні сервісні центри, згідно з запитами на обслуговування. Головний інженер Werner&Mertz говорить: «Головна мета проекту – в отриманні переваг сучасних систем, які надають новий рівень енергоефективності, але також набагато більш гнучкі та ефективні в експлуатації. Нова контрактна форма дозволила нам також знизити витрати на обслуговування.»

Подібна історія успіху є у виробника пива Goeller Brewery. Заміна старого обладнання також передбачала перехід на сервісний контракт. Головні виробничі цілі стосувались підтримки тиску повітря в межах 8.3 бар з урахуванням різних режимів роботи та споживачів стисненого повітря по заводу. Інструмент планування від Kaeser, Engineering Base використовується не тільки для розрахунків необхідних параметрів стисненого повітря, але також дозволяє відслідковувати параметри експлуатації для управління всім життєвим циклом системи виробництва стисненого повітря. Замовник отримав значну економію енергії (в порівнянні з іншими чи старими системами), а вартість обслуговування знизилась на 30%. Головний інженер заводу називає цей проект «Industry 4.0 contracting solution» і зазначає енергоефективність та зниження витрат на обслуговування як головні переваги.

Подібних історій в Kaeser Kompressoren сьогодні багато – всі вони йдуть під прапором Індустрії 4.0

*********

 

Уроки Kaeser Kompressoren для інших учасників ринку 4.0

Додамо від АППАУ декілька важливих зауваг для учасників руху «Індустрія 4.0»:

  1. Ці кейси та позиція компанії в Україні переконливо свідчать, що 4.0 – це не далеке майбутнє, як заявляють деякі «лідери» АСУ ТП нашого ринку, – а вже реальність. Правда, поки що для інноваторів – як з боку замовників, так і операторів ринків.
  2. Тренд переходу на Product-as-a-Service все ще є інноваційним в промисловості, хоча про нього говорять вже багато років. Наприклад, український Corum Group в недавньому інтерв’ю чимало розповідає про аналогічний підхід та власний фокус на сервісній складовій, важливості ТСО в своїх рішеннях. Але сумніваємось чи «Корум» має щось подібне до 4.0 в своїй автоматизації шахтного обладнання. Одночасно і з урахуванням доступності технологій, можна поставити питання щодо цього до інших ОЕМ-виробників – «а що заважає?». Технологічно – багато речей сьогодні вже доступні.
  3. Логіка «Драйвер цінності – Технологія» в реалізаціях Kaeser Kompressoren вибудувана бездоганно. Кожен технологічний елемент 4.0 має безпосереднє відношення до економічних, виробничих чи фінансових показників. Це те, чого так часто бракує нашим вендорам та інтеграторам АСУ ТП.
  4. Позиція української філії Kaeser Kompressoren заслуговує на повагу ще й через ту причину, що вони створили прецедент. Вперше ми отримали від компанії – зовсім не спеціаліста АСУТП чи ІТ, набагато більше релевантної інформації про 4.0, ніж будь-кого з «класичних» гравців вказаних ринків. При чому їх надав нам особисто СЕО. Висновки робіть самі – в тому числі й про якість маркетингу наших вендорів – до речі, в українській філії Kaeser Kompressoren виділеної посади маркетолога немає.
  5. Ну і посил на завершення скептикам «для чого це все». Можливо, головний урок від Kaeser Kompressoren стосовно 4.0 полягає в тому, що з цими технологіями ваша конкурентоздатність, а також здатність реагувати на зовнішні та внутрішні виклики зростає набагато сильніше.. Як ми вже вказували на початку, згідно з опитуванням IDC – 90% СЕО на заході вірить, що Цифрова економіка змінить їх індустрію. А 15% вже мають для цього свої цифрові стратегії. Kaeser Kompressoren точно попадає в ці 15% і доводить, що цифрові технології не просто є ключовим фактором успіху в бізнесу, – вони трансформують сам бізнес.

Звичайно, наш огляд не претендує на повноту – ми самі тільки знайомимось з нашим новим членом асоціації та руху«Індустрія 4.0 в Україні». Більш повну та детальну інформацію можна бути отримати від Олега Кисилевського, СЕО української філії компанії на заходах 20 та 21 вересня.

Олександр Юрчак
Нет Комментариев

Коментувати

Коментар
ім’я
Email
Web-cайт: