fbpx

Меседжи в епоху змін – нарешті прогрес!

Журналісти, політики, піарщики, а  також професійні контент-менеджери  знають ціну класним інфо-приводам та миттєво на них реагують. Адже боротьба за увагу аудиторії – їх головний показник успіху. Чим кращий контент – тим більша увага. Хто перший його використовує – той і захоплює більше уваги. А більше уваги – більше дивідендів, і тут вже кожен шукає свої – хто просто репутацію, хто трафік, хто конверсії та ліди.

Роками асоціація АППАУ нарікала на відсутність релевантних меседжів з боку своїх членів. Війни, революції, економічні перетурбації, нові технології тощо проходили мимо маркетингу та піару гравців промислових ринків. Все це не ставало інфо-приводами, що заявити про себе, показати свою позицію. «Нам ніколи», «головне – продавати», «у нас немає ресурсу», «не на часі» – традиційні відмовки гравців. Огляд АППАУ від листопада 2016 відверто говорить, що “король голий” – ключові гравці не мають цінного контенту, який так необхідний споживачам. Те, що великі суми при цьому витрачались на виставки чи рекламу – це якось ніби з іншого бюджету, не маркетингу.

Але часи змінюються. Крива еволюції незмінно йде вверх, і нарешті ми дочекались власних хороших кейсів та прикладів.

 

Панорама подій та змін 2017

 

2017 дарує масу інфо-приводів – і на екваторі ми розуміємо, що попереду буде ще цікавіше – в такій країні ми живемо. Отже, пробіжимось по категоріям головних подій нашої асоціації

 

  1. Національного – міжнародного  масштабу
    Безумовно хедлайнерами тут є заборона російських сайтів, мереж, ПО 1С, а також кібер-атаки на Україну. Якщо на заміну 1С міг реагувати головним чином тільки ІТ-сектор, то кібер-атаки – прекрасний інфо-привід для всіх гравців АСУТП показати свою експертність, адже всі ми розуміємо, що вимкнення компьютера чи зупинка роботи підстанції (доменної печі, енергоблоку, метрополітену…) – це зовсім різні за наслідками речі.

 

Україна стала світовим рекордсменом по кількості атак вірусу PetyaA. Постраждали тисячі компаній, навіть ті, що приймали заходи по кібер-безпеці. Водночас, фахівці вже роблять висновки, що убезпечити свої мережі змогли ті, хто був більш професійним в цій області.

 

  1. Галузеві події
    Не менш цікаво було на рівні галузевих подій. Гановерська виставка, яку в різних аспектах АППАУ висвітлювала в квітні, подала цілий букет інфо-приводів – від оцінки нашого стану, констатації виходу технологій 4.0 на плато зрілості, й до початку національної дискусії «чому й досі України немає на світовій виставці промислових хай-тек №1».  Ще були виставка Elcom-EIA, конкурс CIS-Events про інноваторів 4.0, закінчення проекту TATU, конференція на Interpipe, запуск ініціативи #ДієвеПартнерство, експортний семінар в Берліні та інші події.

 

 

  1. Події асоціації
    Для багатьох членів АППАУ не менш значимими  є локальні події – перш за все, наші  дискусійні круглі столи. Визначення бенчмарку по кращим ВНЗ в Одесі, оцінка експортної стратегії МЕРТ, форуми Digital Agenda Ukraine, створення медіа-хабу «Індустрія 4.0», засідання з ТПП і т.д. – і хоча більшість з них має стратегічний або надто загальний (як для поля діяльності окремої комерційної організації) характер, при бажанні тут так само легко добувати нові ідеї, що ведуть до engaged content.

Повторимось – кожна з цих подій дає інфо-привід, тобто привід заявити про себе, сказати свою думку, свою позицію, дати свій експертний погляд, зробити захоплюючий контент, якого так всюди не вистачає. І це не просто і не тільки заради піару – в ряді випадків, нашій аудиторії дійсно важко зорієнтуватись в інформаційному шумі, у визначенні та вирішенні своїх проблем й вона потребує чіткої, ясної орієнтації від експертів.

 

Реакція експертів, брендів та спільнот – кращі приклади

 

Наведемо декілька гарних прикладів від наших членів чи партнерів 4.0, що говорять про якісні зміни в нашому середовищі. Облік таких прикладів якісного контент-маркетингу ми традиційно ведемо в АППАУ та B2B Ukraine

 

  • Команда маркетингу та піару під керівництвом Наталії Віндерських від IT-Enterprise миттєво відреагувала на заборону 1С цілим потоком контенту з головним меседжем «Заміна є і це наша, українська розробка». Facebook сторінка компанії містила цікавий, персоналізований, просвітній контент, розповсюдження якого підтримувалось також рекламою.

 

 

  • Була реакція на цю подію також від BPI Ukraine (Олена Бражник)  – вони реагували як в соц. мережах, так і експертним контентом (на фото керівник компанії Вадим Гаркуша)

  • «Досвід не проп’єш» )  – Віктор Єгоров невелику частину своєї кар’єри присвятив масс-медіа та журналістиці. І це та навичка, що сьогодні на порядок виділяє ОНАХТ серед інших ВНЗ. Лабораторія Робототехніки та мехатроніки щодня подає цікаві новини про своє життя. Ось чудовий репортаж – звіт з круглого столу АППАУ 20.06 з правильними меседжами про зміни в ВНЗ

 

 

  • «Фенікс-контакт Україна» (Катерина Литвинко) – один з не чисельних брендів АСУТП, що  відреагував на проблему кібер-безпеки. А ще на сайті сторінці чимало цікавих новин про співпрацю компанії з українськими ВНЗ, а також просвітній контент

 

 

  • «Шнейдер Електрик Україна» дає ґрунтовний, експертний контент – і нехай це переклад (Сергій Степанюк), – на наш погляд, це саме те, що потрібно сьогодні тисячам керівників різного рівня та фахівцям по всій країні. Завважимо, що це перша, професійна, експертна стаття на тему кібер-безпеки в АСУТП – десятки фахівців нашої галузі, на відміну від ІТ  й досі зберігають мовчання.

 

 

  • Олександр Пупена не змінює собі й тільки нарощує об’єми просвітницької діяльності. Це те, що вигідно виділяє НУХТ серед інших ВНЗ. В 1-ому півріччі вийшла серія відео-записів до Технічного дня автоматизації. Відео-контент, легкий та просвітницький, гумор – свідомі напрямки розвитку контент- маркетингу команди НУХТ.  Олександр також веде себе як справжній блогер, встигаючи коментувати ситуацію по широкому колу актуальних питань, в тому числі по кібер-безпеці.

 

  • Ще 1 ВНЗ, ХНУРЕ в особі Павла Галкіна мав очевидну причину виробляти меседжи та контент – закінчення 3-хрічного проекту TATU до цього спонукало, й саме Павло є відповідальним в проекті за онлайн-комунікації. В цілому, активність була високою, особливо в мережах, а серед меседжів виділимо головний, про який цей промо-ролик – «ще 5 нових тренінгових центрів – це значний вклад до розвитку екосистеми промислових хай-тек в Україні»

 

  • Був в цьому місяці ще 1 інфо-привід – на жаль, не дуже добрий для одного з наших нових членів, компанії «Сіменс-Україна». Поставки турбін Сіменс в Крим ще не доказані, але бренд компанії вже отримав шквал критики та негативу – в тому числі в Україні. Хоча рішення по цій угоді приймались, звісно, не в Україні.  В подібній ситуації важливо реагувати спокійно й виважено, що наші колеги й роблять

 

Маса ботів та тролів, що повискакували на сторінку Фейсбук компанії радше демонструють вразливість кожного, що сьогодні може бути атакований в соц мережах – і з будь-яких інфо-приводів. Тому, АППАУ підтримує команду маркетингу «Сіменс-Україна» в цій складній ситуації – таке потрібно просто пережити, а по можливості (?) – повернути на свою користь.

З приводу матеріалів АППАУ – не будемо самі себе піарити, водночас, зазначимо, що в нашому розумінні освітлення кожної події, аналітика ринку, подій, тенденцій, – є професійним обов’язком кожної галузевої асоціації.  Саме тому кількість статей, оглядів, звітів тощо тільки в цьому півріччі йде на десятки.

 

Контент чи піар? – лікнеп для керівників та технічних експертів

 

Звісно, «інфо-привід» в класичному розумінні корпоративного піару – це привід «попіаритись». Іншими словами, немає значення, що будемо говорити, в якому контексті – головне, це голосно заявити про себе, спираючись на цей самий інфо-привід. Різниця між контент-маркетингом та піаром сьогодні часто розмита, адже піар теж використовує ті самі методи – контент (навіть статті) й ті самі канали (відео, соц. мережі, тощо). Найбільш яскраво це видно в політиці і тому поняття «інфо-привід» чи «піар» часто мають сьогодні негативне сприйняття.

Але ми маємо знати й розуміти цю різницю. Контент-маркетинг за визначенням, «має давати відповіді на питання, що хвилюють нашу аудиторію».  В більш повному та сучасному розумінні, контент-маркетинг часто асоціюють з ідейним лідерством (визначення VelocityPartners) –

«Ідейне лідерство використовує вашу унікальну позицію в вашій галузі (= ніхто на ринку не пропонує таку ж точку зору як ви), щоб запропонувати значиме рішення (=те, що має цінність в очах споживача) та рекомендації (=ви – експерт!) по тим питанням (=не продуктам!), які більше всього хвилюють (= їх пріоритети, а не ваші) ваших існуючих та потенційних клієнтів

Проілюструємо це визначення моментом дискусії в групі IT-Ukraine. Коли на черговому витку дискусії про кібер-безпеку один автор емоційно (під назвою «Крик душі») висловив 8 розлогих пунктів про те, що відбувається та як реагують українські підприємства – реакція публіки була такою –

І це типова реакція на невдалий піар, ще претендує на «контент», але який повторює прописні істини й швидко набридає. Піар зазвичай не несе жодної корисної інформації, не відповідає на критичні питання, не підштовхує до дій, не формулює картину, не дає навіть будь-яку пристойну аналітику, не кажучи вже про інсайти. По темі кібер-безпеки ми бачимо море подібних прикладів.

Натомість, справжній контент-маркетинг несе в собі всі зазначені вище риси – саме тому, ми й виділяємо статті як вищезазначені від Сергія Степанюка чи Олександра Пупени. Адже очевидно, що позиція «крик душі» чи «дебіли. бл@ть» не несе в собі жодного конструктиву. Нашим замовникам потрібні конкретні рекомендації та рішення, яким чином виходити з проблемних ситуацій.

В цьому контексті ситуація в нас нічим не відрізняється від світового простору – наприклад, згідно опитуванням в Європі цього року, інженери шукають перш за все цінний контент – як аналітичні статті, кейси та білі книги. Піар там далеко в кінці.

Водночас не потрібно хоронити піар. Думки перших осіб відомих брендів по цілому ряду актуальних питань промислової автоматизації, – як наростаючий кадровий голод, зміни в ВНЗ, нові технології, чисельні розриви та відставання в Індустрії 4.0, формування екосистеми, аспекти впливу ІТ і т.п., труднощі експорту… – й досі невідомі широкій аудиторії. Роль піару компаній ключова в тому, що доводити цю думку до широких категорій, створювати обізнаність про себе та свій бренд, залучати до нього.
Резюмуючи цей короткий маркетинговий лікнеп. Піар завжди йде першим, він формує верх лійки продажу. Але далі має йти професійний контент-маркетинг, де ключова роль належить експертному контенту  – це саме те, що залучає по-справжньому та забезпечує конверсії лідів.

Переможець конкурсу «Краща реакція на зміни»

 Наш 1-ий приз в цьому умовному, імпровізованому конкурсі  ми віддаємо IT-Enterprise – їх реакція на зміни зовнішнього середовища є класичним прикладом якісного, професійного контент-маркетингу та піару. Ми оцінили переможця по 5 критеріям –

    1. Швидкість реакції на зміни: не тільки у випадку з 1С (також – ініціативи по Індустрії 4.0, експорт, публічні заходи на держ. рівні…) – в більшості подібних випадків компанія реагує швидко, а інколи  просто миттєво на зміни середовища
    2. Використання сучасних технік контент-маркетингу: комбінація «просвітній контент + ось наші експерти + візуальна, легка  подача» – є класикою сучасного контент-маркетингу. Компанія має десятки подібних постів в соц мережах. І саме цей критерій був для нас головним в визначенні переможця. В цьому сенсі, компанія є абсолютно в топ-трендах світового контент-маркетингу.

3. Якісний он-лайн піар: крім постів в соц мережах, вебінарів, активної участі в івентах, IT-Enterprise активно використовує методи піару з залученням мас-медіа – серія статей про впровадження на підприємствах України запущена в кінці 2016 року. І хоча це не є повноцінні кейси в розумінні контент-маркетингу, – їх просвітницька роль для широких категорій очевидна. Адже на кожному заході ми говоримо сьогодні, що для широких ринків, власників та керівників потрібен лікнеп про сучасні технології.

4. Синхронізація в меседжах зі світовим простором: IT-Enterprise є першим та єдиним, хто легко підхопив напрацювання світових консалтерів (як McKinsey) й використовуючи їх базу, їх фреймворки, інтегрує в них  вже свої досягнення в Індустрії 4.0, синхронізуючись таким чином зі світовим простором й одночасно позиціонуючи себе, як лідера в технологіях 4.0 на вітчизняному ринку.

5. Інтеграція по вертикалі, – меседжи та контент створюються та комунікуються в командному стилі й починаючи з перших осіб компанії (фото заставки – власник компанії Олег Щербатенко на недавній конференції DX).  А кількість внутрішніх експертів, які відомі широкій публіці – зростає на очах.

Отже, вітання керівництву компанії та команді маркетингу-піару. Як приз – надаємо можливість виступу в ролі keynote speaker на вже традиційній, 3-ій конференції по контент-маркетингу В2В, що пройде в листопаді цього року в Києві.

**********

 Формування професійних експертних спільнот неможливо без меседжів та цінного контенту. В АППАУ ми радіємо, що наша спільнота стає більш професійною, потужною й вміє вже виробляти свої меседжи, своє позиціонування, свій контент і які визнають інші бізнес-спільноти. Мало помалу, спільними зусиллями ми «вдягаємо нашого короля». Напрямки розвитку все ті ж, – перш за все нам потрібен якісний контент. Але й якісного піару не варто цуратись. В області промислової автоматизації потрібно й те, й інше – просто співвідношення між ними різне, – дефіцит якісного, експертного контенту в рази більший. Зрештою та по  високим міркам, – авторських статей чи експертної аналітики по темі кібер-безпеки в АСУТП від українських авторів  ми так і не побачили.

Все ж та якщо узагальнювати головний прогрес на даному етапі, ми бачимо все більшу кількість гравців ринку, які слідують головному правилу реакції на зміни – НЕ МОВЧАТИ. 

25 липня на круглому столі  АППАУ та B2B Ukraine ми  розглянемо комплекс питань про кращі практики, техніки та методи, що стосуються цієї теми. Інший цікавий івент, де теж буде про меседжи- звітна зустріч про семінар в Берліні 19 липня.

Участь для членів обох спільнот – безкоштовна. Запрошуємо.

Подібні статті

Олександр Юрчак
Нет Комментариев

Коментувати

Коментар
ім’я
Email
Web-cайт: